Popcorn
(null)

Popcorn är rätt coolt ändå. Ett torkat majskorn som hokus pokus blir ett litet hoppande fantasimoln. Tillsammans dansar de runt där i kastrullen och gör dig glad! 

(null)


För du poppar väl i kastrull? Annars missar du hela grejen. Det är ju så mysigt! Ljudet och doften och kom ihåg att alltid buskyfta på locket! 
Jag poppar alltid ekologiska popcorn och när det gäller majs väljer jag alltid ekologiskt då jag vill undvika genmanipulerad mat. 
Popcorn i micro går fett bort för vi har ingen micro i hemmet. Om jag haft micro hade detta tillvägagångssätt gått fett bort ändå. Med respekt till miljön. Påsarna till micropop innehåller perfluorerade ämnen vilket vare sig kroppen eller naturen behöver! Läste att det värsta ämnet är på väg att fasas ut men ändå är det nya ämnet svårt att bryta ner. Så varför då köpa detta tänker jag. 
Bästa oljan att poppa i tycker jag är neutral kokosolja eller avocadoolja. Ser man ur hälsoaspekt har avocadoolja hög rykpunkt vilket innebär att den tål hög värme. 
Nu kommer surprisen! Vill du lyxa till dem med någonting nyttigt gott så smält lite neutral kokosolja och häll på, eller smör. Salta och strö över näringsjäst! Mums! 
Näringsjäst är en rik naturlig källa  till B-vitaminer. Här finns också protein, aminosyror, enzymer, mineraler och spårämnen. 
Visste du att popcorn innehåller B-vitaminer, mangan magnesium och stora mängder kraftfulla antioxidanter?  De har kraft de där små kornen! Det visar de ju tydligt redan i kastrullen. 

Näringsjäst och popcorn är inköpta på recomarket! 
Poppelipopp från Heidi☀️